Villkor och regler
Genom dessa allmänna villkor (nedan kallade "villkor och regler") beskriver vi hur våra tjänster fungerar, vilka villkor och regler som gäller när du använder dem, hur de kan användas på ett tryggt och säkert sätt, samt vilka rättigheter och skyldigheter du har som användare. Genom att upprätthålla trygga och säkra tjänster skapar vi en positiv upplevelse för alla användare.
1. Tillämpning
Dessa villkor och regler gäller för tjänster som tillhandahålls av Club 24 AB, org.nr 556667-2530, under varumärket Linje24 (”Tjänsten”).
Användning av Linje24:s tjänster förutsätter att du ("Användare") accepterar dessa villkor och regler, vilket du också bekräftar när du använder Tjänsten eller genomför ett köp.
2. Tjänsten
Club 24 AB tillhandahåller webb- och telefonbaserade tjänster under varumärket Linje24. På vår webbplats, linje24.se, hittar du information om de specifika tjänster vi erbjuder och hur du kan använda dem.
3. Tjänstens tillgänglighet
Förköpta samtalsminuter och andra tjänster är tillgängliga när Tjänsten är tänkt att användas, eller vid den tidpunkt som överenskommits, under förutsättning att betalning har erlagts.
Normalt får du tillgång till Tjänsten inom 48 timmar, men avvikelser kan förekomma, exempelvis i samband med helgdagar eller vid hög arbetsbelastning.
4. Regler för användning av Tjänsten
För att använda Tjänsten kräver vi att du:
- Har fyllt 18 år.
- Är betalningsansvarig och använder Tjänsten för egen räkning med egna medel.
- Inte är omyndigförklarad eller står under förmyndarskap.
- Inte är under påverkan av psykisk störning som försämrar din förmåga att fatta beslut.
- Inte har försatts i personlig konkurs.
- Inte använder Tjänsten för kommersiellt eller företagsrelaterat bruk.
- Inte begår eller främjar kriminella handlingar genom användningen av Tjänsten.
- Använder Tjänsten på ett respektfullt och ansvarsfullt sätt, utan att agera kränkande, rasistiskt, oetiskt, hotfullt eller på annat sätt olämpligt.
- Upprätthåller integritet och sekretess vid all användning av Tjänsten.
- Accepterar att all kommunikation och interaktion sker i enlighet med gällande lagar och regler.
Läs mer om detta i vår uppförandekod, där vi klargör våra förväntningar på dig som användare och hur du ska nyttja Tjänsten på ett tryggt och ansvarsfullt sätt för att skapa en säker miljö för dig och andra. Genom att följa vår uppförandekod bidrar du inte bara till denna trygghet, utan även till en positiv användarupplevelse.
5. Rätten att stänga av Användare
Club 24 AB förbehåller sig rätten att ensidigt besluta om att stänga av användare från Linje24. Avstängning kan ske till följd av klagomål, brott mot dessa villkor eller våra policyer, obetald faktura, eller om Tjänsten används på ett sätt som kan orsaka skada för Linje24 eller tredjeman.
6. Priser
Vid användning av Linje24 gäller de priser som anges på webbplatsen. Alla priser anges inklusive moms. Priserna inkluderar inte telefonoperatörens eventuella samtalstaxa, betalningsavgifter eller andra tillkommande avgifter som ligger utanför vår kontroll.
7. Betalningsmetoder
Betalning för tjänsterna på Linje24 sker med de betalningsmetoder som anges på webbplatsen. För att kunna erbjuda olika betalningsmetoder delar vi dina orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. All kommunikation från webbplatsen till betalleverantören är krypterad och uppfyller kraven för säkra betalningar. Inga kortuppgifter registreras eller lagras av oss. Här kan du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.
Vid fakturabetalning via vår samarbetspartner Akova Finans specificeras dina telefonsamtal med datum, tid, antal samtalsminuter och pris per samtal. Betalning av fakturan ska ske senast tjugo (20) dagar från fakturans utställningsdatum, och en fakturaavgift på 45 kr tillkommer. Vid dröjsmål med betalningen utgår ränta enligt räntelagen samt en påminnelseavgift om 60 kr.
8. Ångerrätt
Som kund har du 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du genomförde köpet. Ångerrätten gäller dock inte om Tjänsten är utförd, förutsatt att du uttryckligen har samtyckt till att Tjänsten ska utföras inom ångerfristen och accepterat att ångerrätten upphör när Tjänsten påbörjas.
Du har alltså rätt att ångra ditt köp av samtalsminuter inom 14 dagar efter köpet. Om du väljer att använda dina samtalsminuter inom ångerfristen, förbrukas ångerrätten och du kan inte längre ångra ditt köp.
Om du vill ångra ditt köp, kontakta vår kundsupport via e-post eller telefon. Du kan även ångra ditt köp genom att fylla i Konsumentverkets ångerrättsblankett och därefter mejla den till oss.
Återbetalning sker så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt, förutsatt att du har ångrat dig inom ångerfristen och inte har använt Tjänsten.
9. Kvalitetsarbete
Med kunden i fokus arbetar vi målmedvetet och proaktivt för att säkerställa och kontrollera kvaliteten på alla våra tjänster:
- Vi arbetar och levererar Tjänsten på ett ansvarsfullt, omtänksamt och respektfullt sätt.
- Genom kontinuerlig dialog med våra kunder driver vi kvalitetsarbetet framåt, och orsakerna till kundmissnöje dokumenteras och utvärderas för att göra förbättringar.
- Vi håller oss informerade om de krav som ställs på oss och anpassar Tjänsten för att säkerställa ett trivsamt och professionellt bemötande.
10. Klagomål och synpunkter
Vi strävar efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen och är därför måna om att få veta om du som användare är missnöjd eller har synpunkter på Tjänsten. Dela gärna dina tankar med oss via e-post på: support@club24.se så att vi kan bli ännu bättre.
11. Immateriella rättigheter
Club 24 AB äger samtliga rättigheter, inklusive varumärke, upphovsrätt och andra immateriella rättigheter till Tjänsten. Som användare av Tjänsten är det inte tillåtet att kopiera, modifiera, eller använda innehåll från webbplatsen eller Tjänsten för kommersiella ändamål utan vårt uttryckliga tillstånd. Köpt material och nedladdningsbart innehåll från webbplatsen får endast användas för personligt bruk, om inget annat anges. Vi uppmuntrar dock att du sprider och delar länkar till Tjänsten på internet, sociala medier och andra kanaler.
12. Integritet och sekretess
Som användare av Tjänsten är du ansvarig för att upprätthålla högsta möjliga nivå av integritet och sekretess. Detta innebär att du inte får avslöja eller sprida konfidentiell information som erhållits under användningen av Tjänsten, och att du inte får spara konversationer eller annat innehåll utan samtycke. Överträdelse kan leda till omedelbar avstängning och rättsliga åtgärder.
13. Hantering av personuppgifter
Club 24 AB värnar om din integritet och anonymitet. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med GDPR (EU General Data Protection Regulation). Läs mer om ditt dataskydd på www.imy.se.
Club 24 AB sparar endast nödvändig information och behandlar dina uppgifter konfidentiellt. All kontakt med Agenterna på Tjänsten sker anonymt. De kan inte se vem du är, vilket nummer du ringer från eller någon annan information som registreras vid användningen av Linje24 eller vid kontakt med kundsupporten.
Vi samlar endast in de uppgifter som krävs för att kunna fullfölja våra skyldigheter gentemot dig som kund. Här kan du läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.
14. Force Majeure
Club 24 AB är befriat från ansvar och ersätter inte skada vid fel eller dröjsmål till följd av strejk, strömavbrott, eldsvåda, naturkatastrofer, myndighetsåtgärder eller andra omständigheter bortom vår kontroll som vi inte skäligen kunnat förutse, och vars följder Club 24 AB inte skäligen kunnat undvika eller övervinna. Om hinder föreligger att tillgängliggöra Tjänsten eller vidta annan åtgärd på grund av omständigheter som nämns i detta stycke, kan åtgärden skjutas upp tills hindret har upphört.
15. Ändringar och tillägg
Dessa villkor kan komma att ändras av oss från tid till annan. De aktuella villkoren finns alltid publicerade här på webbplatsen, och som användare ansvarar du för att hålla dig uppdaterad om eventuella ändringar.
16. Tillämplig lag och tvistelösning
Dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd genom diskussion med Club 24 AB, som du kan kontakta via webbplatsens kundsupport.
Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med Club 24 AB, kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), som prövar ditt ärende utan kostnad. Du hittar mer information om ARN på www.arn.se.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
I sista hand ska tvisten lösas av svensk allmän domstol, med Stockholms tingsrätt som första instans.
17. Kontaktuppgifter
Kundtjänsten är öppen alla dagar mellan 08.00 – 24.00.
Telefon: +46 (0)8-505 222 10
E-post: support@club24.se
Club 24 AB
Muskotvägen 4
123 55 Farsta, Sweden
Org.nummer: 556667-2530
VAT-nummer: SE556667253001